Monday, December 10, 2012

Le Lanun Ranggi Contest


Oleh kerana respect bakat yang ada pada si mamat ni... kehkeh... aku pun join contest nya...
tak mengharapkan hadiah atau apa2... just sokongan moral kepada beliau agar terus berblogging dengan identiti kartun tersendiri... tapi kalau menang... Alhamdulillah... haha...agak menarik untuk join... klik banner untuk tahu dengan lebih lanjut atau klik SINI


P/S : walaupun dia memenuhi ruang... dia tetap kekasih anda... kehkeh

Tuesday, November 27, 2012

Harapan Palsu


"Tiada kata lagi yang dapat diungkapkan kepadanya,
dia tidak peduli, walaupun lirik penuh bunga, bintang, bulan, mentari lengkap sekali pun tetap kecundang akhirnya kerana terlalu mengharap".
"Mungkin dulu ibarat senja yang berpantun, dan tiada siapa tahu ertinya".
"Mungkin aku hanya bermimpi mempunyai bidadari yang boleh sehidup semati".
"kasihan, aku bukan pilihan untuk mengikat satu pertalian,
harapan palsu belaka". - Ultraman.

NotaKAKI : ini merupakan luahan perasaan seorang manusia ber-sut, hangpa ingat ultraman takleh jiwang ka? kehkeh.. >> Koleksi Kartun Berzaman

Thursday, November 22, 2012

Manusia Tiruan Yahudi Zionis



haha... they can


Yahudi Zionis Bertanduk Syaitan, manusia tiruan jajahan Dajjal laknatullah...
Dulu ibarat merempat, tiada siapa mahukan kaum seperti itu,
kaum yang hanya berlagak sombong, tidak tahu erti terima kasih..
balasan itu tuhan turunkan kepada mereka, dan aku kau dan kita semua akan tentang habis habisan..
mereka hanya puak2 yang lemah, berani serang dari langit, tetapi hakikatnya penakut menyorok disebalik pohon.
suara tangisan, kesakitan rakyat palestine mereka tidak ambil peduli.
amerika ikut gerak bontot mereka, bersekongkol satu kandang jahiliah bersama kuncu2nya.
bangsa-bangsa bersatu hanya wayang, dari awal pagi hingga benamnya mentari mereka tidak peduli dan teruskan menari,
ingatlah, tanah itu haram bagi kaum2 seperti mereka, keluarkan mereka dari Palestine, itu bukan tempat mereka, itu bukan negara mereka. cahaya yang malap akan bersinar kembali.. JIKA..

kita tempur dibarisan hadapan, jeritan suara berani mati demi memartabatkan agama yang tercinta dari manusia yang hanya berkuasa di dunia... InShaaAllah


Kepada mereka yang ingin menyalurkan bantuan



Sunday, November 11, 2012

Awek Merajuk, Pakwe Pujuk, Tapi....






p/s : so... lirik penuh bunga pun.. kalau duk berbunga tempat gelap bersama pasangan yang tiada ikatan sah.. adalah mengundang kepada dosa... pelizzz.... fikir maruah anda...

Saturday, November 3, 2012

Sentap : Haram Tetap Haram






P/S : arak minum, babi taknak plak... kan dah sentap... haha .. semoga kita dapat ikhtibar melalui sketsa ini...

Sunday, October 28, 2012

Sentap : Orang Kita (Melayu) "confirm" Berhenti Merokok

ROKOK ohh ROKOK.... Hang letak gambaq macam ni pun, orang dok beli jugak... harga naik pun orang dok beli jugak.... 

merokok, ada fatwa keluarkan Haram, dan ada juga yang kata Makruh...tetapi orang masih merokok jugak..

mungkin ini boleh untuk bagi orang kita(melayu) untuk berhenti merokok... 

kita memang sensitif dengan binatang ni... nak sebut nama binatang ni pun dah kena lempang ngan mak.. ini dah confirm HARAM, Khinzir bak ang.... kehkeh


P/S : merokok memang membahayakan kesihatan, oleh yang demikian, berhentilah merokok, ingatlah pada orang yang tersayang... (nasihat untuk diri aku jugak) =..=" ...abu huzaifah prihatin

Friday, September 21, 2012

Peminta Sedekah Yang Menipu





Assalamualaikum, salam sejahtera hampa2 semua, wahai anak2 muda, zaman sekarang ni kita boleh lihat keadaan sekeliling dengan pelbagai ragam manusia... peminta sedekah terutamanya, aku amatlah simpati dengan golongan ini, aku manusia yang tidak boleh tengok orang susah, sifat kasihan, simpati itu ada.. so kita sedekah dengan niat ikhlas mengurangkan beban dia... 

TETAPI ada segelintir manusia peminta sedekah ni, kadang2 ada juga yang menipu untuk minta simpati orang ramai, macam2 cara mereka buat, sedangkan mereka ada motor, ada kereta, astro pun ada kat rumah... so apa yang diorang ni hendak adalah wang tambahan... aku pelik jugak manusia ini... =..=".. berhati2 lah dengan golongan ini....

dalam agama kita Islam, memang digalakkan bersedekah membantu saudara-saudara kita yang susah, dapat pahala kot ... :) kartun di atas ni hampa jangan dok tiru plak... mampuih kena kejaq dengan polis... abu huzaifah sangat prihatin :)

Saturday, September 8, 2012

Rahsia Peribadi Terbongkar : Awekku Gangster



P/S : main2 lagi ngn awekku gangster... kehkeh...
maaf kerana lama tak update, biasalah dengan kerjaya sendiri... hope enjoy.. :)

Monday, August 6, 2012

Petua Dari Imam Ghazali Mencari Lailatul Qadar

Assalamualaikum, semua sahabat2, lama juga tak update blog yang serba kekurangan ni, biasalah sudah ke alam kerjaya..

Salam ramadhan untuk semua, begitu juga kepada mereka yang cuba2 nak buka periuk senyap2.. sudah2 lah tu, dah besar panjang, berbulu dan sebagainya, takkan berpuasa di siang hari pun tak boleh??, rebutlah peluang keberkatan di bulan ramadhan ini dengan banyakkan amal ibadat.. . :)

ok2 berbalik kepada tajuk asal, ini merupakan petua dari Imam Ghazali untuk mencari lailatul qadar..


Tanda Tanda Malam Lailatul Qadar

Pesan junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W adalah malam qadar berlaku pada satu malam daripada 10 malam terakhir (hari ganjil) bulan ramadhan.

Petua oleh Imam Ghazali dan lain-lain ulama untuk cari mencari malam Lailatul Qadar

Jika awal ramadhan jatuh pada hari:

I) Ahad atau rabu malam qadar dijangka berlaku pada malam 29 ramadhan
II) Isnin – malam qadar dijangka berlaku pada malam 21 ramadhan;
III) Selasa atau jumaat – malam qadar dijangka berlaku pada malam 27 ramadhan;
IV) Khamis- malam qadar dijangka berlaku pada malam 25 ramadhan;
V) Sabtu- malam qadar dijangka berlaku pada malam 23 ramadhan

Kata sheikh abu hassan bahawa mula dia baligh, dia sentiasa dapat menghidupkan lailatul qadar pada malam yang tepat mengikut petua diatas. Walau bagaimanapun, janganlah ibadat pada malam ini sahaja, carilah malam qadar pada malam-malam ganjil yang lain juga.
Tanda malam qadar ialah :
  1. Malam itu tenang, tidak dingin dan tidak panas;
  2. Siangnya cahaya matahari warnanya pucat;
  3. Pada malam itu malaikat jibril akan menyalami orang yang beribadat pada malam itu dan tandanya ialah kita tiba-tiba rasa sangat sayu dan kemudiannya menangis teresak-esak secara tiba-tiba.
Marilah kita beramai-ramai memeriahkan suasana 10 malam terakhir ramadhan dengan beribadat kepada allah swt dengan ikhlas dan penuh keimanan, mudah-mudahan kita dapat kurniaan allah yang kelebihannya pahalanya melebihi – 1000 bulan atau 83 tahun umur kita.

sumber

Saturday, April 21, 2012

Memilih Cinta


rindu, menongkat dagu memandang ke jendela,
memerhati pokok, pokok membayangkan cinta,
hati bertaut, semua jadi tak kena,
mesej berbunyi, oh.. itulah ubatnya...

bila jumpa, serinya wajah,
lidah kelu, badan hampir rebah,
berkata2 cinta, bermain dengan lidah,
tak perasan siang berlalu sudah...

kerana jaraknya langit dan bumi, cinta itu jadi sementara,
kau apa ada, hanya orang biasa,
lirik penuh bulan, bintang, mentari lengkap semua,
tetapi kecundang akhirnya...

honda cup petak bukan pilihan,
biarlah dia datang membawa harapan,
dan pergi membawa seribu sesalan,
jodoh, hanya Allah yang tentukan....


P/S : maaf lama tak update blog... dah bersawang dah... =..=" kerana kesibukan yang melanda diri... apa kabar orang kampung?? hehe...

Friday, March 9, 2012

PM Umum Naik Gaji, tapi.....


pm umum naik gaji, tapi....



notahatiku : nak wat mcm ne... aku keje syarikat swasta je :'( ... bos... nak naik gaji boleh..tambah ngn bonus skali.... errrr...

Tuesday, March 6, 2012

Apa Perlu Aku Buat Untuk Membalas Jasa Bapa Aku


Assalamualaikum...

Ini adalah cerita tentang seorang sahabat yang datang kepada aku.... kerisauan dari riak wajahnya aku dapat baca, mungkin dia ada masalah, dan dia luahkan perasaannya kepada ku...

 " abu, apa perlu aku buat untuk membalas jasa bapa aku.. setelah apa yang dia buat terhadap aku dan keluarga, jasanya begitu besar sekali, bekerja tidak kenal erti penat dari Perak ke Sabah atas urusan kerja, tinggalkan keluarganya.. aku anak sulong, bahu ni terasa berat untuk aku tanggung. Pernah sekali aku tengok bapa aku termengah-mengah.. dan aku berdoa, Ya Allah, janganlah engkau cabut nyawa bapa aku, kerana aku belum buktikan sesuatu untuk membalas jasanya."

itu luahan perasaan seorang sahabat kepada ku, dan aku sebak mendengar kata-kata tersebut, dan membuatkan aku terfikir, apa perlu aku buat untuk membalas jasa bapa aku??.. setelah apa dia lakukan siang dan malam, dari kecil sampai besar dia menjaga aku..dan aku selalu berdoa ibu bapa ku panjang umur, dan aku mahu buktikan sesuatu kepada mereka..

Sekarang aku ceritakan sebuah kisah di zaman Rasulullah...
Telah berlaku sebuah kisah, suatu ketika di mana Saidina Umar al-Khattab r.a dan beberapa orang sahabatnya telah melihat sebuah situasi di mana seorang perempuan sedang mendukung seorang lelaki tua. Beliau lalu bertanyakan hal tersebut kepada perempuan itu.

"Apakah halnya tentang perlakuan kamu ini?"

"Ya Amir al-Mukminin, Lelaki tua yang ku dukung ini adalah ayahku. Dia ini sudah tua dan nyanyuk. Dia juga mahu bermain denganku."

Jawab perempuan itu...

Umar al-Khattab berasa teruja setelah melihat kejadian itu lantas berkata;

"Wahai sahabat, lihatlah perempuan ini. Beliau telah menunaikan hak bapanya, ke atas dirinya."

"Tidak ya Amir al-Mukminin. aku ini belum lagi menunaikan hak bapaku ini ke atas diriku. Ini kerana semasa bapaku ini menjaga aku ketika aku masih kecil, dia selalu mendoakan agar panjang umurku."

Kemudian perempuan itu menyambung lagi;

"Tetapi semasa aku menjaganya pula ketika dia tua kini, aku tertanya-tanya, bilakah orang tua ini akan mati!"

Kisah ini menjadi renungan dan peringatan kita semua.
Semoga dijauhkan dari sifat begitu. Ameen Ya Robb....

P/S : janganlah kita jadi seperti perempuan dalam kisah ini, yang menjaga bapanya tetapi niat dalam hati ingin bapanya mati cepat.. marilah kita buktikan sesuatu kepada mereka.. jangan jadi anak yang derhaka, berdoa selalu panjangnya umur mereka...

Saturday, March 3, 2012

Suatu Ketika Dahulu #1 : Mimpi Menjadi Realiti


P/S : siapa pernah kencing malam?? eh eh tak ngaku pulak... kehkeh... mimpi je kencing dalam bilik air, tapi realitinya kencing kat tilam... itulah, mak pesan jangan main lompat-lompat waktu malam nanti kencing malam.. dah degil.. mcm tulah..  dah besar ni takde dah...=..="

KOLEKSI KARTUN

Sunday, February 26, 2012

Kerana Degil, Badan Binasa


P/S : hambek!!! kehkeh... itu lah, apabila kita tak hormat orang lain, degil pulak tu...ia boleh mendatangkan kemarahan seseorang.... ada ke yang macam ni?? nak kena lempang?? ok2 tak gurau je.. ^_^.. kehkeh...

Thursday, February 23, 2012

Cinta Tergugat, Angkara Mereka


I LOVE U ??
ohhh... tidak, tukar-tukar..
WE LOVE U... baru betul... kehkeh


notaKIASAN : tak kisah kalau putus cinta, kerana ramai yang masih menunggu, apabila dia fikir dia cantik, maka dia berhak memilih yang sama cantik dengannya, "Tepuk Dada, Tanya Selera".. Abu Huzaifah prihatin

KOLEKSI KARTUN

Saturday, February 18, 2012

Awekku Gangster : Situasi 14 Senjata Rahsia Perempuan


P/S : itulah senjata rahsia perempuan, air mata... walaupun salah macam ne pun perempuan... lelaki jugak yang minta maaf... kehkeh... adehhh!!! =..="
sesiapa belum tengok situasi yang terdahulu boleh tengok kat sini "KOLEKSI KARTUN"

Friday, February 17, 2012

Perempuan Mencarut, Elok Ke??

cool ke perempuan mencarut?? adehhh!!  muka dah cantik, ayu, sopan santun... tapi cara percakapan umpama petir datang menyambar..... hehe... ok rilek cik adik sekalian... Siti, Nur, Syuhada, Zuraidah (main petik je nama) anda tak mencarut, ini adalah segelintir sahaja... begini, lelaki meluat tengok anda mencarut sebab itu menunjukkan sikap buruk anda ( membuka pekung di dada).. perempuan pun akan meluat kalau lelaki mencarut.. Mencarut tak elok, perempuan mahupun lelaki... tetapi perempuan adalah manusia yang lemah lembut kan.. so jaga personaliti anda... hehe... jangan rasa hebat kalau mencarut, tengah marah mahupun di mana2 je... brutal sangat =..=",

  • soalan :  Tapi bagaimana pula dengan lelaki yang suka mencarut? Macho kah lelaki yang suka mencarut ini?
  • jawapan : lelaki tak pernah rasa macho kalau mencarut, =..=" ,  sebab fenomena perempuan selalu mencarut dalam fb paling banyak berbanding lelaki... brutal pulak tu, so.. ini nasihat, kerana mencarut itu boleh menjatuhkan air muka anda sebagai seorang perempuan...

P/S : nanti tak pasal2 kne serang dgn anon perempuan, kehkeh... maaf, lelaki mahupun perempuan, masing2 boleh berubah.... Abu Huzaifah prihatin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah