Saturday, April 21, 2012

Memilih Cinta


rindu, menongkat dagu memandang ke jendela,
memerhati pokok, pokok membayangkan cinta,
hati bertaut, semua jadi tak kena,
mesej berbunyi, oh.. itulah ubatnya...

bila jumpa, serinya wajah,
lidah kelu, badan hampir rebah,
berkata2 cinta, bermain dengan lidah,
tak perasan siang berlalu sudah...

kerana jaraknya langit dan bumi, cinta itu jadi sementara,
kau apa ada, hanya orang biasa,
lirik penuh bulan, bintang, mentari lengkap semua,
tetapi kecundang akhirnya...

honda cup petak bukan pilihan,
biarlah dia datang membawa harapan,
dan pergi membawa seribu sesalan,
jodoh, hanya Allah yang tentukan....


P/S : maaf lama tak update blog... dah bersawang dah... =..=" kerana kesibukan yang melanda diri... apa kabar orang kampung?? hehe...

16 comments:

Cik Hujan said...

memang lama abu tak hupdate. sama la kita!! ahahahha XD

puisi ye..walaupun pening tgk puisi, bole la kot paham sikit2. relationship yang jauh?

ain dzaya said...

sehat aje...awal2 entri menarik..puitis penuh makne..hehe

"Ain Dzaya | Tips penting bodek godek pensyarah.hik.hik..".

Terbang Bersamaku (merpati putih88) said...

indah puisi cinta...bijak menyusun kata-kata puitis, indah sekali..ada bakat(^___^)

btw, sy pun dah jarang2 update blog jugak..uhuhu..

3no gr33ny said...

jodoh bukan perkarq dirancang tapi Dia sudah tentukan

biela bell said...

hahahaha...
honda cup je...(bunyik belagak tak?kah3x) ;p

aiEz said...

inshaAllah ketemu nanti abu...
*memang agak lama tak update,hehe

sOyaMoya said...

fuiyooo...dah lame tak update blog...terus terus bpuisi mee cintan cintun haa...terbaik lah! hahahaha

Shuk_ArChie said...

Pergghhh.. ok pe honda cup petak.. hahaha

dear yayah said...

puitis nye ayat.. ahaha.. cm pantun pun ada gak gaya bahsa nye

alya_sygs said...

comel ottomen tu.. :)

insidious said...

wah hebat lah susun ayat,,
smoga jmpa yang baik2 ^^
psst atromen cpat abz energy..huu

dear yayah said...

wah, bukan main bicara pasal jodoh ye.. hehehe

schaze zainn said...

sama la, schaze pon baru je update td :)

cheqhaizan said...

wah2...sweet :)

Alif Ismail said...

salam ziarah...

lama sungguh tak menyinggah blog2 sahabat baik..

puisi yang cantik tetapi terasa sgt annoying saat2 melihat wajah ultraman tuh..huh..

Outbound Training Malang said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Bersabarlah dalam bertindak agar membuahkan hasil yang manis.,.
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah