Friday, September 21, 2012

Peminta Sedekah Yang Menipu





Assalamualaikum, salam sejahtera hampa2 semua, wahai anak2 muda, zaman sekarang ni kita boleh lihat keadaan sekeliling dengan pelbagai ragam manusia... peminta sedekah terutamanya, aku amatlah simpati dengan golongan ini, aku manusia yang tidak boleh tengok orang susah, sifat kasihan, simpati itu ada.. so kita sedekah dengan niat ikhlas mengurangkan beban dia... 

TETAPI ada segelintir manusia peminta sedekah ni, kadang2 ada juga yang menipu untuk minta simpati orang ramai, macam2 cara mereka buat, sedangkan mereka ada motor, ada kereta, astro pun ada kat rumah... so apa yang diorang ni hendak adalah wang tambahan... aku pelik jugak manusia ini... =..=".. berhati2 lah dengan golongan ini....

dalam agama kita Islam, memang digalakkan bersedekah membantu saudara-saudara kita yang susah, dapat pahala kot ... :) kartun di atas ni hampa jangan dok tiru plak... mampuih kena kejaq dengan polis... abu huzaifah sangat prihatin :)

10 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

kat kl ni mmg belambak yg mcm nie..

Haris Khairuddin said...

buat je camni. nanti bila polis datang, kata abu yang ajar. muahahaha.. XD

tu la..kadang2 sampai malas nak sedekah. banyak sangat nipunye.. :(

bella luna said...

betul3, sekarang berlambak orang macam ni, sampai dah tak boleh beza yang mana betul2 susah,.dulu ade hati gak nak bagi, sekali dah asyik nmpk muka sama and untrusted face, dah malas nak bagi,. yg teruknya,tak pasal2 yang susah pun makin susah,.

Syazana Zainn said...

ala mmg byk org gini.

ada gak yg buat panagi minggu ni patah kaki,

minggu depan patah tangan

minggu depan lagi satu buta

-,-'

at first tak perasan, tp lama2 rasa pelik lak

bila kitaorang follow, perghhh ada kereta dgn umah besar tu T_T



Aujinz said...

aku guna pistol BB jer... koh koh koh

najihahfara said...

cool :)
mmg betulpun kadang2

anif abdullah| AA said...

serius aku pon tak paham ade gak camni, na duit lebih..

yg penting kita ikhlas :)

duniafana said...

my first impression...hahahahahahahahahhahahahhaha

Lea Isnawi said...

teringat majalah 3 ari tu
ada kupas ari tu...

nazha anua said...

kool..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah