Sunday, October 28, 2012

Sentap : Orang Kita (Melayu) "confirm" Berhenti Merokok

ROKOK ohh ROKOK.... Hang letak gambaq macam ni pun, orang dok beli jugak... harga naik pun orang dok beli jugak.... 

merokok, ada fatwa keluarkan Haram, dan ada juga yang kata Makruh...tetapi orang masih merokok jugak..

mungkin ini boleh untuk bagi orang kita(melayu) untuk berhenti merokok... 

kita memang sensitif dengan binatang ni... nak sebut nama binatang ni pun dah kena lempang ngan mak.. ini dah confirm HARAM, Khinzir bak ang.... kehkeh


P/S : merokok memang membahayakan kesihatan, oleh yang demikian, berhentilah merokok, ingatlah pada orang yang tersayang... (nasihat untuk diri aku jugak) =..=" ...abu huzaifah prihatin

7 comments:

Haris Khairuddin said...

alah.. kalau pasal rokok ni, ko letak la gambar apa pon. kata orang 'berpantang maut sebelum ajal'.

xde diherankannye.. tol x?

3no gr33ny said...

selagi tak ada kesedaran diri memang takkan berhenti walau diugut dengan mati..huhu

Terbang Bersamaku said...

bagus jugak cadangan kamu tue abu...
mungkin dengan cara nie dorg leh stop smoking kan...
dah macam2 buat iklan kesedaran berhenti merokok sebab boleh bawak mudarat mcm2 penyakit pun diorg masih merokok...=,=

Aujinz said...

dah difatwakan haram pon depa bedal gak.. ape ada hal.. koh koh koh

Lea Isnawi said...

say NO to Smoking!

diana said...

dah jadi tabiat.
susah la nak ubah..

nazha anua said...

semua benda haram kena letak benda ni baru jalan gamaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah