Saturday, August 20, 2011

Bantulah Mereka, Tolonglah...

Assalamualaikum, sekalian umat, yang kaya, yang miskin, yang sederhana..
Kita bersyukur atas rezeki yang di limpah kan oleh Yang Maha Esa, tetapi banyak pembaziran, kerana ramai lagi yang tidak bersyukur, bongkak, sombong dengan harta, aku sedih, pilu.. kerana ada yang lebih memerlukan bantuan, tolonglah mereka, tolonglah mereka..

Kebuluran Di Somalia, apa anda akan buat kalau tengok video ni?


P/S : ada sesiapa tahu macam mana nak hulurkan sumbangan kepada mereka? tolonglah mereka. Abu Huzaifah sangat prihatin...

18 comments:

Faraa Eiman's said...

cyes sedey weyhh ! aku pun tak tahu nak salurkan bantuan mcm mane T.T

alif haris said...

alamak kt blog sape nth ade cara nk hulurkan bantuan .. aku dah lupe ..huhu ..

nnt la kalau aku jumpa lg blog tu aku btaw ..

alif haris said...

try p sini .. link dari abg ben ..

http://irmblog.org/2011/07/serious-drought-in-somalia-affecting-livelihoods/

Bluewendy said...

sdey..kesian kat dieorg... camne nak hulurkan....

haslinda said...

nak hulur bantuan dr segi kewangan, mmg x mampu lg. yg termampu hya lah sebarkan keprihatinan kita ni supaya lebih ramai yg buka mata dan yg mampu boleh menderma... :)

aiEz said...

sedih,kita kat sini mati sebab terlebih mkn dgn penyakit bagai..tp saudara kita kat sana mati sebab kekurangan makanan...sedih sgt tgk vid tu...

Umi Asura Sanusi said...

sementara nak hulurkan bantuan duit tu..kita dahulukan dengan sedekahkan doa..kesian diaorang ni..(T.T)

Far8 budak baik said...

kan kan..aku masih bljr lagi..
hanya mampu berdoa untuk mereka.
huh

Lea IsNaw! said...

takmampu tlg dr segi harta benda
doa je yg mampu

Rtp Farra Arisha said...

turut prihatin kepada mereka di sana. will pray for their best ;')

chiLleD...!! said...

hanya mampu berdoa..huhu

tia @ Ini Kisah Tia said...

betul Tia tak mampu nak hulurkan duit sebab Tia pun tak bekerja .. Tia mampu doakan je ..

umUMRA said...

Bersyukurlah dengan nikmat yg kita perolehi dan prihatinlah pada mereka yg memerlukan..

Miscellaneous Smiles said...

sayu je =(

vampire's lovex said...

aku tak membazir dah skrg.. insaf.. sobs sobs...


jom pegi sana..

Anif Abdullah| AA said...

hmm,nak jugak hulurkan bantuan..doa baik-baik utk mereka :)

ABU said...

kasihan kat diorang, marila kita mghulurkan bantuan..rasanya skrng ada dilancarkan tabung bantuan somalia di masjid2..

Miz Novexx said...

tak tahu jugak cemana nak derma untuk diorang, biasa kalau duduk kat U ada lah badan2 yang kutip derma untuk mangsa2 ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah