Saturday, June 4, 2011

Aksi Budak Sekolah Dahulu Dan Sekarang

Dahulu

belajar di bawah cahaya pelita memang tidak asing lagi bagi budak zaman dahulu, bagi yang tinggal di perkampungan lah. Yang kaya tu lain cerita, mungkin dah ada mentol berfilamen.. susah payah orang dahulu lah yang membuatkan kita jadi senang pada masa sekarang. percaya tak??

Sekarang

sekarang, mungkin jadi senang, bayar saman, daftar belajar.. semua senang. tidak perlu jalan jauh-jauh, hanya duduk, berbaring pun dah boleh buat semua tu. teknologi yang ada sekarang ni kadang-kadang banyak melalaikan para pelajar/remaja. Membuatkan mereka jadi malas. Fikirlah sejenak, apakah yang berlaku pada masa akan datang jika para pelajar/remaja sekarang bertambah malas??...

P/S : apabila masa melangkaui zaman, dan teknologi bermain di fikiran, maka banyak kejutan budaya serta perubahan yang dasyat pada perjalanan hidup manusia.. :)

16 comments:

Piah Becok said...

selalunya mesti dah tak reti nak buat benda secara manual. baru rumit sikit dah merungut berbakul-bakul. sometimes, technology makes people spoilt

terbaru-->JU-ON BERTUNANGGG??????? -->BUSUKNYA HATI KAU!!!

nawal addina said...

budak skg malas ! then bila bnd tu sush skit mula laa merungut , mrah , maki2 .

pluss , budak skg tak tau bersyukur n tak reti guna nikmat sng

BUNGA said...

salam ziarah.
untung anak2 zaman sekarang kan.. saya dulu nak study malam2 guna cahaya lilin jer. sebab kesian kat bapak saya nak jimat karen.. sekarang ni bila dah tua kena pakai spek tebal pulak :)

adwafarahin said...

yes bdk2 zaman skrng da mewah,nk apa semua dpt tu yg naik lemak kot..

anem ahia said...

apeeeee pon tak boleh la....:P

miss.Addin said...

zaman dah maju, semua dah advanced . tp dalam berteknologi tu ada keburukannya juga kan :)

ABU said...

mcam tu la..dunia semakin canggih..manusia semakin malas..huhu..

Abu Huzaifah said...

Piah Becok : btul 2.. :)

Abu Huzaifah said...

nawal addina : yee.. kmu btul jugak.. :)

Abu Huzaifah said...

BUNGA : ada pengalaman ye... bgus2...

Abu Huzaifah said...

adwafarahin : yelah.. semuanya nak segera... cpt dan senang..

Abu Huzaifah said...

anem ahia : haha.. btul lah 2..

Abu Huzaifah said...

miss.Addin : haha..tau xpe.. :)

Abu Huzaifah said...

ABU : hikhik.. yup..betul 2..

Salim Harmanain said...

budak sekarang semua nak senang kan...kan.. :)

meaw said...

jap,dan lagi lukis katun naaa....budak sekarang mementingkan teknologi dan terus hanyut dengan kemajuan ...kemungkinan sebab tu la dorang malas...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah