Monday, December 19, 2011

Seri Manjung, Kotor

Seri Manjung, Perak, belakang Billion, berdekatan dengan stesen minyak Caltex...sebagai masyarakat yang perihatin, adakah anda berasa selesa dengan keadaan begini?? dalam bulatan merah adalah botol arak, yang banyak di buang di situ, walaupun telah diberi amaran oleh pihak berkuasa Seri Manjung, tetapi ada golongan manusia ni yang tidak menghiraukannya,

Tempat ini adalah tempat tumpuan orang ramai, tapi bila jalan di situ agak menyakitkan hati kerana baunya yang busuk, lagipun benda alah tu baru je bina, baru beberapa bulan siap, senang-senang je mereka melonggokkan sampah di situ, cuba pakai otak sikit. Janganlah bila dah ada penyakit yang menyebabkan kematian, barulah nak sedar, barulah nak gotong royong. Serapkan amalan bersih dalam hidup kita, janganlah jadi orang yang pengotor, semoga memberi kesedaran...

P/S : Abu Huzaifah Prihatin

3 comments:

aiEz said...

tak ada kesedaran sivik,macam tu jadinya abu...buat penat jer belajar tinggi2...

Mazaya Shazari said...

whoaa~saya tak tau pun,nama je duk setewan.teruknya...;( ya ALLAH, jgnlh pkare ni berterusan d sini,tmpt saya tinggal.mcmane blh dpt info ni?

iyou said...

haih... tu la manusia... nak senang jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah