Wednesday, January 25, 2012

Tolong "silent/off" telefon bimbit anda

Gambar Hiasan

Assalamualaikum,

hari ni kita berbicara untuk memberi nasihat kepada segelintir orang yang tak tahu adab ketika dalam masjid, salah satunye ialah penggunaan telefon bimbit, semua orang ada telefon bimbit...kan kan... tapi Tolong "silent/off" telefon bimbit anda bila berada didalam surau mahupun masjid... 

Kerana bunyi henset yang kuat akan menyebabkan gangguan kepada para jemaah yang khusyuk menunaikan ibadat, apatah lagi jika ringtones henset anda mempunyai lagu-lagu yang tidak senonoh... errrr.... didepan pintu masjid sudah semestinya ada papan tanda yang melarang henset dibawa masuk, tapi jika bawa juga, pastikan henset anda dalam keadaan mod senyap... oleh itu, sebagai umat yang prihatin, sedarlah bahawa itu adalah satu gangguan kepada jemaah yang lain, kita saling menghormati satu sama lain... semoga memberi kesedaran....

21 comments:

ANA D said...

yes..u r right..:p

blog-tips-kurus said...

dahle ombak rindu. hhhmmmm... (",)

Azham Vosovic said...

setuju!

ada sekali tu terjadi kat saya!

malu gila...nasib baik fon letak dalam beg...tp bunyi masih boleh didengari...

Cik TeN10 said...

betul2.. tu nasib baik ombak rindu buatnya ttiba keluar ringtone style mengejut kang xpasal2 rebah tok imam kna serangan jantung.. huhu

Afiqah Nabilah said...

as'kum bg,ni ha cantik doodle tu,Afiqah ambik k...nak upload dlm fb....tq... :)

Syat0za Zai said...

tiada panggilan yang lebih penting selain panggilan Illahi :D

♥ Cik Zack's ♥ said...

lagu ombak rndu, mmg xleh tahan lah kan :D hehe silent laa fon swktu brada di rumah Allah :)

Tasha said...

ni la mslh utama nyer,kat meting pun x reti silent...hehe

Red said...

ni mesti baru terkena tadi XD

sergeant keroro said...

kat masjid mesti silent, dah terbiasa XD

Lea Isnawi said...

cek banyak kali enset before solat
kot2 lupa nak silent

chemay said...

dan2 pulak lagu ombak rindu.
kalau pasang lagu sexy naughty bitchy tata young tuh gane pulak?
haiyaaa.
sebab tuh chemay ta penah bawak fon kalau nak pergi surau tauu.
takut terlupa nak silent.
:)

alif haris said...

kdg2 tu terlupa .. serius terlupa .. huhu mohon maap la ..

Umie Artoqiemie said...

*silent*

Mehmed - said...

nasib baik bukan lagu "ahmad" ahaks!

akoo pae said...

hahaah mganggu kekusyukan org laen jee..

3no gr33ny said...

huhu..nk2 kalo ngah solat ek

anamizu kaito said...

adeh dah le lagu hombak rendu.. hahaha
chittt poddahh~ =P





luv,
cik ana

Aujinz said...

baeklahhh.. kih kih kih

Mekz's! said...

betul betul. for those yg rase phone die xkan berbunyi punn..still kene mati/silent mode kan phone tu sbb mane tahu kut kut die nk berbunyi kee..kan. pengajaran utk diri sendiri jugakk nii.. :D

aiEz said...

selalu jer kes macam ni abu,minggu lepas solat jumaat ada bunyi ringtone donald duck..fahamlah kan donald duck cakap macam mana,tak khusyuk ohh jadinya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah