Monday, January 16, 2012

Kasanova

bila sebut je pasal kasanova,
semua orang akan tahu ia adalah seorang lelaki, yang pandai memanipulasikan wanita... cekap. licik....
wataknya boleh berubah, menjadi lemah lembut, romantik, baik hati kerana ingin memikat mangsanya...
apatah lagi jika faktor ketampanannya, kekayaannya
sudah pasti ramai wanita akan tertarik...
dalam situasi yang sama 20 orang wanita adalah teman wanitanya...  percaya tak?? ^_^

TETAPI, oleh kerana ramai wanita yang sudah tahu pasal kasanova ni,
kenapa masih ramai yang kena tipu?? kenapa masih ramai yang terpedaya??
kerana inilah sifat kelemahan wanita, tertunduk dengan janji2 manis, romantik tanpa tahu latar belakang pasangannya. Bila kita tegur, kita pula dimakinya, kerana mengganggu hubungannya dengan lelaki kasanova ni... katanya, itulah cinta awal dan akhirnya... ishh2.. belum nikah lagi kot...
pantang tengok lelaki berduit, tampan ala-ala korea.. sudah tertarik...
kerana hal ini, "body" tergadai, mahkota hilang tanpa arah, boleh ke "undo" balik??
kadang-kadang ada juga lelaki kasanova ni meminta simpati wang, untuk modal peniagaannya, kononlah..
 
BILA DAH KENA TIPU, barulah nak benci semua lelaki, barulah tak percaya cinta. hahaha...
tetapi perkara macam tu tetap berulang, tiada penghujungnya,

wanita adalah hiasan dunia, lemah lembut, sopan santun... walaupun ada wanita yang bersifat ganas, jangan risau hatinya tetap ada sifat kewanitaan yang mudah tersentuh :)

notaHATI : sebenarnya ada juga wanita yang tidak mudah tertunduk kepada janji manis, hanya 20% cintanya kepada lelaki yang dia sayang, kalau nak 100%, hantar minang, ini ak recpect !! ^_^ Abu Huzaifah prihatin

11 comments:

JungRara said...

perempuan ramai yg materialistik....saya pun kot..haha

aiEz said...

kasanova,fueww..lelaki macam ni ketok2 jer kepala..tapi memang betol ada jer yg suka jenis macam ni,konon romantik...memanglah romantik,dah 2 3 orang dalam satu masa,tau sangatlah sifat perempuan macam mana,tu digunakan utk manipulasi tu...

Lea Isnawi said...

insyaAllah lea x kan mudah terpengaruh

3no gr33ny said...

anggaplah si dia bukan sesiapa buat kita sebelum ada ikatan yang sah..nanti diri sendiri juga yang susah

Terbang Bersamaku said...

mungkin sbb kasanova nie pandai tabur janji manis utk cairkn hati gadis2..dan mungkin diorg ade kelebihan dari segi $$$ sebab tue ramai yg minat..

~sy tak suka kasanova..~

Shuk_ArChie said...

Ye... merekalah yg slalu diburu wanita.. heran sungguh... (+_+")

kiera'sakura said...

lelaki kasanova nie lmbt laun die akan tertunduk pada wanita yg benar2 berjaya genggam hati die...

andai perempuan tue baek, bgus la untuk die.. andai perempuan tue mcm perangai kasanova die, pdan muka die... hahahahhahaha

Blog Fatin Fadhillah said...

susah kdg2 nk bg hanya 20% perasaan syg tu.. laki2 ni kdg2 pndai mngayat. tu yg jtuh hati.. tp, bile smthing bad happened.. hmmm.. tu yg jd frust menonggeng tu! ^_^

Tasha said...

masa bercinta ke knl ke...mmg xpyh la cintaku 100 percent.hehehe

diana said...

perempuan kan suka diberi perhatian,ditabur dengan janji tak kisah la janji manis ke masin..asal janji sudah..sebab perempuan sukakan harapan../:)

♥ MRS ZACKS ♥ said...

pmpuan mmg kaya dgn sifat lmah lmbutnya. tp ade hadnya jgk kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah