Thursday, March 17, 2011

Tekanan


Kewangan? aduhai, nak bayar sana bayar sini...
alahai...tambah pulak dengan peperiksaan, kena 'study' pula. Kenapa pula dengan perangai si dia, itu dan ini. ishh!! Tension betul!!! . Dah lah tak cukup tidur ni, kerja siang malam. Melalut hingga ke masalah dunia. Fuhh!! ...  Mesti ada je yang tidak kena. sehingga sampai satu tahap menguji kesabaran, tengking menengking. Ada juga periuk belanga terbang. 
Tekanan mengawal diri, seperti di rasuk.

 
Bila di bebani masalah, tidak perlu bersendirian dan membuat sesuatu di luar jangkaan, sebab ia membuat kan masalah bertambah parah sehingga jadi tak tentu arah.


Hey!! Come on lah. Gembira terukirnya senyuman, heee.
tidak perlu sedih2, tidak perlu bermasam muka, tekanan boleh di kawal.
kita perlu tabah kan hati apabila menghadapi pelbagai dugaan, dan cabaran di dunia.
Layan muzik dan bersukan boleh hilang kan tekanan... ^_^


kita ada keluarga dan kawan2, tidak lupa jugak kepada kekasih, luangkan masa bersama, bermanja lah dengan yang tersayang.
mungkin ia dapat juga menghilang kan rasa tekanan itu.
Gembiralah dengan apa cara sekali pun jika ia masih ke arah kebaikan dan bukan sebaliknya.
Berdoa ke hadrat ilahi, berzikir mendekat kan diri kepada Allah juga memadai.
InsyaAllah dapat membantu.

2 comments:

X-TERMINATOR™ said...

cantik gamba bawah skali bang, amek kat facebook ek ?

Abu Huzaifah said...

hekleh kau... haha.. ya aku ambik kat fb... kat profile kau...
setia kawan kan...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah