Thursday, October 20, 2011

Lelaki Bersikap Tegas

Ketegasan perlu ada dalam sebuah perhubungan tetapi bukannya tegas yang membabi buta. Tegas yg tidak kena pada tempatnya akan hanya mencacatkan wajah lelaki macho pada pandangan wanita. Ketegasan bermaksud, apabila anda membuat sesuatu keputusan, setelah difikirkan baik dan buruknya dalam semua aspek, anda perlu tegas menyatakan pendirian tanpa menukarkannya kemudian. Buatlah satu keputusan dengan baik kerana ia akan menaikkan maruah anda dimata seorg wanita. Keputusan yg dibuat itu, tidak kira ianya besar mahu pun hal yang sangat remeh.
 
Oleh itu, anda perlu bijak mengawal suara. Bijak dalam bermain kata-kata, sehingga membolehkan orang sekeliling ada terpegun dan memberi perhatian setiap percakapan anda. Biarlah org melihat anda seolah-olah berlagak sedangkan anda sebenarnya sedang bersemangat, sesuai dengan ketegasan yg anda miliki itu. Bijaklah menggunakan semua kelebihan yang anda ada dan manfaatkan sebaik mungkin.
 
Muka tegas, nampak bengis, tetapi ada kelembutan dalam hati kerana iman didada. Ketegasan seorang lelaki itulah yang mempertahan maruahnya, dan maruah orang yang dia sayang, dan untuk menjadi pemimpin dalam sesebuah rumahtangga.

21 comments:

Umie Artoqiemie said...

aku suka ayat perenggan last :)

adwafarahin said...

yes! suka jugak ngan ayat perenggan last

totally agreed! ^^

peep said...

dalam hati ada iman, bukan taman :)

aiEz said...

terbaiklah abu.... :)

anamizu said...

aku suka! aku suka! =)




luv,
cik ana

Rtp Farra Arisha said...

but don't too strict otherwise the man will be looked tidak cool. but sometimes, i love to see when the man be strict with others girls. hehe. they see very confident!! :D

Bluewendy said...

agak2 pokwe wendy tegas tak?? lalalaa.. llki kena tegas coz mereka bakal menjadi ketua keluarga..=)

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

tegas tak semestinya dengan kekerasan kan,kan? :)

3no gr33ny said...

betul sangat2..perempuan tersangatlah suka akan ketegasan..tapi perlu ada batasannya jua

Lea Isnawi said...

betul!

suami kena tegas, takleh Dayus


psstt...comel baju gurl tu

alif haris said...

pemimpin memang kene tegas ..:)

Ibnu Khairuddin said...

yup. mmg betul. sorg pemimpin kne tegas. tp dlm masa yg sama kne pandai kawal keadaan (toleransi).

call me yaya!! said...

iman tu penting...bagus!!

diana said...

tegas tapi masih boleh menerima pendapat yang lain..:p

ABU said...

aku ni tak tegas mana..huhuhu

onie said...

lelaki tegas+perempuan tegas= bahagia tak?

umUMRA said...

suka..:)

Anif Abdullah| AA said...

tegas dalam kelembutan.. itulah dicari-cari :)

nice post!

kiera'sakura said...

betol tue dlm berlembut kene tegas jgak

Aujinz said...

perlu seimbang dalam segala aspek pon.. koh koh koh

Fara E's said...

wow ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah