Sunday, September 4, 2011

Dari Kampung ke Bandar

Kampung Halaman

Assalamualaikum.. blog ini macam dah ada sawang..  sebab lama tak update

ini cerita aku : kampung, terasa seperti mahu terus menetap di sana, kerana suasana, indah dan kehijauan alam yang masih terpelihara, membuatkan diri kita terasa aman. Pagi-pagi terdengar ayam berkokok, malam terdengar cengkerik bermain muzik.  Tetapi apa boleh buat, kerana kerja, aku balik ke halaman sendiri, dalam perjalanan, sesak, ramai berpusu-pusu pulang ke rumah. Ohh... serabut kepala.. keadaan membuatkan kita terasa semak samun, padat, mampat.. hahaha.. macam tin sardin.. jalan penuh dengan kereta. Alhamdulillah, aku selamat sampai ke destinasi. Korang mesti perasan, betapa sekejapnye masa yang kita lalui, dari ramadhan hingga ke syawal. Apa-apa pun semoga semua selamat sampai ke destinasi... Abu Huzaifah suka ketupat palas... hehe :)

13 comments:

aiEz said...

Selamat hari raya bro,semestinya duduk kg juga yg terbaik...heh

Peah Ros said...

err abu, peah pun suka ketupat palas. hehe

chemay said...

sekejap je dah berlalu sebulan kann.
btw selamat hari rayaaa abu
:)

haslinda said...

yeah... ketupat palas makan sama serunding... sangat sedap sehingga menjilat piring... hehe :)

adwafarahin said...

selamat kembali ke tanah air tercinta

esok jgn mls kerja pulak :P

alif haris said...

perghh smart doe gambar kau abu :)

selamat kembali bekerja ya abu ^^

sudeh said...

amek la cuti lamaa sikit boleh raya lama2 kat kampung halaman
huehue

kiera'sakura said...

btol.. masa cpt sgt berlalu

Lea IsNaw! said...

selamat hari raya abu :)

Anif Abdullah| AA said...

aku pon baru pulang dari desa tercinta .hehe

*nice picture

nini syuffina jalil said...

saya duduk di kampung :)

huhu sedappnyee ketupat palas ;p

sergeant keroro said...

raya ni tak makan ketupat lagi, HAHA

p/s : alien keroro boleh dapat duit raya kan? otomen dah besar, keroro kecik lagi :P

Mekz's! said...

tp kadang kadang tu penat dengar suare serakk kt mane mane T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah