Saturday, November 19, 2011

Tahap Kesabaran

Situasi 1

Facebook status :
aku panas + bengang dengan budak ni, selalu kutuk aku, macam hampeh!!! fukkk!!! !@#$%^%$ (explicit content) dia ingat dia bagus sangat ke??(mencarut)........

haha... bengang?? tapi semangat sangat tu...cara panas mencarut macam tu masih tidak boleh menutup mulut orang yang suke mengutuk ... apabila kesabaran kita terbatas maka terkeluar semua tulang ikan, tulang ayam dalam perut (dalam erti kata lain membuka pekung di dada) lalu perwatakan anda akan berubah jauh berbeza berbanding perwatakan anda yang sebenar...

Situasi 2
Facebook status :
tadi makan mekdi, sedapp!!

kesabaran membuatkan anda dapat berfikir secara rasional, sehingga anda tahu cara untuk menutup mulut orang yang suke mengutuk. Dia mengutuk anda, tetapi dia yang rasa bengang.. haha... puas hati jugak kan... tanpa mencarut, marah2... hanya sekadar ayat biasa yang boleh menjatuhkan balik orang yang cube menjatuhkan kite...

P/S : Abu Huzaifah sangat prihatin

25 comments:

HujanMenjerit said...

"kau giler, kau giler, kau giler" <<<macam saiko je. ahahaha XD

aiEz said...

ak suka yg cara no dua...dia nak psiko kita,kita psiko dia balik...hehe,

gunakan akal jd pemimpin,bukan emosi yg memimpin...:)

saya cello191 said...

a'ah...control emosi..

idup pon happy~~^^

Lea Isnawi said...

padahal yg cakap tu yg gile.

Bluewendy said...

memang giler..hahahahaa..:P

♥ Elin ♥ said...

situasi pertama selalu jumpa.

yg ke2 mmg jarang..cool lah klu lelaki mcm tuh.

budakampung said...

hahaha..dulu gua yg dlam no.1 tu jugak..tp skarang dah dalam yg no.2 kot..hehehe

LadyBird said...

baik buat dhek je kan.. biar dia rs semakin panas..

vampire's lovex said...

hahaha...cool..


up satus mengamuk,bkn org tahu tgh ngamuk kat dia...

ABU said...

haha aku suka situasi dalam no 2 tu... terutamnya orng yg suka nak kondem orng.. macam pakkiu je...

sergeant keroro said...

aku giler. wakaka

diya said...

kalau org kutuk sy,
sy buat muka takde perasaan je.
buat buat tak dengar.
huahuahuaaaa.
memang org tu akan tensen.

blog-tips-kurus said...

no 2 memang cool! reverse psychology.. :)

Aujinz said...

Yep.. aku suka reverse Psycho kalau kena macam tue.. hue hue hue hue

feza said...

terus bagi ayat 'makan dalam' gitu. padat dan ringkas. terus senyap

adwafarahin said...

no 2 tu mmg psiko habes speechless trus haha

yaya chef kecik said...

psiko je balik orang yg mcm tu cehhh!!

Anif Abdullah| AA said...

pang kang! aku tak giler la giler. huhu

Efa said...

hehehe..lucu n still penuh makna.. hi en.Abu..lama tak dengar berita..=)

Rtp Farra Arisha said...

absolutely right!

3no gr33ny said...

ad jgk ler manusia cm gtu ek

Haris Khairuddin said...
This comment has been removed by the author.
Haris Khairuddin said...

kau gila..kau gila..kau gila..! hahaha!! XD (mmg saiko org ckp cmtu.)

mmg slalu jumpe situasti 1 tu. yg situasi 2 jarang2 jumpe.

My Name is Mar said...

Hahahahaha!
Aku teringin nak tinggal jejak kata KAU GILER!!! Hahahaha!

Anonymous said...

We stumbled over here from a different web page and thought I
should check things out. I like what I see so
i aam jusst folklowing you. Look forward to looking att your web page again.

Herre is my page - Las Vegas Whirlpool Parts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah