Saturday, February 5, 2011

Imbas Kembali Zaman Kanak - kanak 80an

 
Gasing Kayu

Guli

Lastik (dulu nakal lastik orang)
 
 Layang-layang (sangat kreatif) haha

Buah Getah : geser kan lama2 atas permukaan lantai, sentuh kan nya pada kawan, confirm kawan akan mengeletek kesakitan...haha..

Di Sekolah

 Pensil box ( boleh buka atas dan bawah)

 Pemadam Menjadi taruhan..haha (last2 cikgu rampas)
 
 Jet pejuang kertas (kena marah dengan cikgu sebab banyak buku tulis koyak) haha

Ada banyak lagi permainan yang menjadi rutin ketika di sekolah, seperti : MAIN KEJAR2, GALAH PANJANG, tak pun pergi ke padang tangkap BELALANG. belajar pun jadi kurang lah..haha
Balek rumah kena marah, baju dan sluar kotor. biasa bagi budak2 sekolah yang nakal, haha..
pergi sekolah baju bersih, balek kotor, akibat nya, kena lah tibai...haha

 Era kemajuan kanak-kanak

 
game 99999 in 1 haha..dulu di anggap mahal jugak..


 pistol.. ade peluru siot...haha

Kereta mini. paling popular agak nya, terpangaruh dari cerita animasi jepun Dash Yonkuro.



Digimon : (siap ade kod kuasa lagi, juga dari animasi jepun Digimon)


Animasi

Anak - anak sidek

Usop Sontorian

Kluang man

Doraemon (sampai sekarang ada lagi)

Dash Yonkuro

Dragon Ball

Digimon

Cybercops

Suria Baja Hitam

Maskman

Power Rangers

Ultraman Taro (sekarang dah macam2 ultraman haha..)

Lain lain














 P/S : Bila tengok gambar2 macam ni, teringat balik zaman budak2 yang di kata kan banyak meninggal kan kenangan pahit dan manis. Nostalgia klasik mengimbas kembali zaman hingusan dahulu, supaya ia tidak hilang di bawa arus permodenan.
Budak2 zaman sekarang mungkin lebih moden berbanding kita dulu. Celik2 dah ada handset.. haha.. pergi sekolah bawa PSP kot. Oleh kerana permodenan macam ni, segelintir budak2 sekarang tidak tahu adab bila berhadapan dengan orang tua, malah yang berpangkat abang pun boleh kurang ajar. Mungkin faktor sekarang terlalu manja kan anak..Aduhai Sazali.. tidak boleh menuding jari kepada sesiapa pun, untuk renungan diri sendiri juga. :)
Tidak hilang dalam ingatan pengalaman masa kecil, itu kenangan yang abadi. Andai dapat ku undur masa yang lalu, kembali ke zaman kanak2. ^_^


6 comments:

NuruL aTikah said...

rindunye zaman ni..
rase nak jadi budak balik =,=

ArE_BoO's GuiTAR BuROK said...

^_^.. tau xpe..

Muner Mohamad said...

aahhaha...mmg xleh lupe la zman kcik2 dlu...bdak2 skrg nih mgkn da xknal kot bnde2 mcm nie espcially main buah getah tu...hahaa...

syarifahsidrus said...

rindu zaman dulu..huaa..:((

budak2 sekarang dah takde macam ni dah

Syz Zuf said...

Zaman budak2 x pk ape pun..tau main je..

Siritsak said...

Ohhh imiss 80's n admin u forget 2 things
senapang kayu ikat getah dan caplong(buluh tembak)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah