Thursday, June 30, 2011

Cinta Alam Cyber

Cerita ini adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena antara mana-mana pihak, yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. sekian.. ^^,


beberapa hari kemudian....


P/S : hoho... maaf jika cerita ini mengganggu fikiran anda... ^^,

Wednesday, June 29, 2011

Wordless Wednesday #3

Tuesday, June 28, 2011

Kalau Esok Aku Tiada


 mati?? ... ajal maut di tangan tuhan.. hamba mu hanya berserah,
bukan meminta, tetapi beringat, bukan untuk aku, tapi pada kita semua..

apabila melangkah ke hari esok, sebelum tidur anda akan mengelamun,"kalau esok aku tiada"... apakah tinggal  kenangan semua cita-cita yang di kejar?... apakah cukup semua amalan yang dibawa?? tidak akan mati hidup kembali.. melainkan izinNya...

dunia membuatkan kita leka seketika..fitnah apabila perkara yang jahat di anggap suci, perkara yang baik kita hindar kan... ohh!! sudah terbalik... melangkaui semua batas-batas manusia... hukum alam kita langgar.. sains memutar belit kan agama, membasuh fikiran manusia...

kuatkan iman di dada, kita boleh tangkis semuanya...

sebelum kita tidur "sediakan payung sebelum hujan"
> ambil air sembahyang (berwuduk)
> baca doa tidur
> mengucap kalimah

Monday, June 27, 2011

Awek Ku Gengster : Situasi 7 Selamat Tinggal Sayang

-----------
-----------
-----------



-----------
-----------



P/S : hoho.. suspen tak? hehe :) jom tgk entri sebelumnya >> Situasi 1 , Situasi 2 , Situasi 3 , Situasi 4 , Situasi 5 , Situasi 6

Sunday, June 26, 2011

Air Yang Tenang Jangan Sangka Tiada Buaya


P/S : hoho.. betul lah pepatah melayu.. kan3... ^_^

Saturday, June 25, 2011

Gelagat Suami Isteri






Friday, June 24, 2011

Awek Ku Gengster : Situasi 6 merokok lagi..!!

Situasi 6 : Oleh kerana takut kantoi dengan kekasih yang pernah acu pistol di kepalanya sebab hisap rokok dalam Situasi 2, beliau pun cubalah hisap rokok "sorok-sorok".. supaya aweknya tak tahu... tapi.....?? 
<<entri2 sebelumnya>> Situasi 1 , Situasi 3 , Situasi 4 , Situasi 5 ,


P/S : akhirnya kantoi juga... =..="

Banyakkan Selawat Pada Hari Jumaat


Nabi Muhammad s.a.w. bersabda : "Perbanyakkanlah membaca selawat padaku pada malam dan hari Jumaat, maka siapa yang membaca selawat untukku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali (Allah akan memberinya rahmat 10 kali) ". (Riwayat Al Baihaqi)

Thursday, June 23, 2011

Berani !! hakikatnya seorang pengecut


P/S : hoho... adakah ia agak sensitif? dengan adanya senjata api di tangan mereka sangat berani... kerana boleh tembak dari jauh, tembak dari belakang dan tidak perlu berlawan.. senang kan bunuh orang... pakai jet pejuang, bom je dari langit, semua mati... selesai.. hoho..sangat hebat.. tetapi hakikatnya seorang pengecut!!! ... hoho.. aku tak suka peperangan, kerana aku sangat sedih saudara2 ku di Palestin, mereka tentang habis habisan walaupun tiada senjata api... semoga mereka peroleh kemenangan.. :)

Spontaneous Thursday

"Jangan Jolok Sarang Tebuan"

Wednesday, June 22, 2011

Wordless Wednesday #2 Jalan Mati

Tuesday, June 21, 2011

Awek Ku Gengster : Situasi 5 Memilih Hadiah


P/S : huhu... agak2 kat mana aku bli senjata M16 tu...? huhu 

Monday, June 20, 2011

Jangan Pandang Rendah

Roy (bukan nama sebenar), dahulunya seorang yang tiada apa2 melainkan motosikal buruknya, penampilannya pun buruk, kalau perempuan tengok pun tak ingin... dia ni ada hati pada seorang perempuan yang memiliki raut wajah yang manis, tetapi cintanya di tolak, kerana mungkin kekurangan yang ada pada dirinya, dia pun tidak menyangka perempuan tersebut memaki hamunnya, dan memandang rendah pada dirinya.. lalu ia berkata-kata dalam hati " Aku tidak akan pernah menangis kerana perempuan ini".. semenjak dari kejadian itu.. dirinya begitu bersemangat, dan ingin membuktikan sesuatu yang dia pun boleh berjaya..

Beberapa tahun kemudian......

Oleh kerana tomahan serta kutukan yang dilemparkan pada dirinya,  membuatkan hatinya rasa membuak-buak dan menjadi sebagai pembakar semangat, lalu.. dia telah membuktikan pada semua orang dan pada perempuan yang pandang rendah pada dirinya juga.. yang dia telah pun berjaya dalam hidup, dia kini seorang usahawan yang berjaya.. 

P/S : tidak kira lah lelaki mahupun perempuan, janganlah kita sesekali pandang rendah kekurangan yang ada pada diri seseorang, situasi macam ni pernah terjadi di depan mata aku sendiri... aku kongsi kan kepada korang semua, untuk kita jadi kan pengajaran serta renungan bersama.. =)

Sunday, June 19, 2011

Gelagat Di "Cyber Cafe"

P/S : adakah ini satu pemberontakan..=..="

Nostalgia Zaman Muda : Selamat Hari Bapa

Dahulu

Sekarang


bapa ku kacak, lagi hensem... Selamat Hari Bapa, pengorbanan mu amat di hargai, sebagai seorang bapa...
walaupun dahulu ada marah2, dan rotan merotan... hikhik... tapi niat mu hanya lah untuk mengajar dan mendidik anak2 mu supaya menjadi orang yang berguna... terima kasih papa.. :)

Saturday, June 18, 2011

Awek Ku Gengster : Situasi 4 Jadi Hero, tapi...?

kenapa awek tu gengster?? nak tahu.. tengok sini >> Situasi 1 , Situasi 2 , Situasi 3


P/S : errr... aku takut lipas yang boleh terbang... =..="

Politik Songsang : Taksub


P/S : apabila pemimpin-pemimpin dikalangan orang yang munafik.. jauhilah.. fikir2 kan lah..  :)

Friday, June 17, 2011

Bumi Memberi Amaran : Gempa Bumi


Apabila bumi digoncangkan dengan goncangannya (yang dahsyat), Dan bumi telah mengeluarkan beban-beban berat (yang dikandung) nya, Kerana sesungguhnya Tuhanmu telah memerintahkan (yang sedemikian itu) kepadanya. (Az-Zalzalah Ayat 1-3)


Gempa bumi  zaman berzaman :- sumber >> The Geological Society of London

1923: Japan (Tokyo-Yokohama). Skala Richter: 8.3
1936: Pakistan (Quetta). Skala Richter: 7.5
1939: Chile (Concepcion). Skala Richter: 8.3
1939: Turkey (Erzincan). Skala Richter: 8.0
1960: Morocco (Agadir). Skala Richter: 5.9
1970: Peru (Chimbote). Skala Richter: 7.7,
1976: China (Tangshan). Skala Richter: 8.0,
1976: Guatemala (Guatemala City). Skala Richter: 7.5
1985: Mexico (Mexico City). Skala Richter: 8.1
1988: Armenia (Spitak). Skala Richter: 6.9
1989: USA (California, San Francisco). Skala Richter: 7.0,
July 1990, Baguio City, Philippines. Kematian : 5000.
1995: Japan (Kobe). Skala Richter: 7.2,
1999: Turkey (Kocaeli). Skala Richter: 7.4
2004: Lautan Hindi gempa bumi dan tsunami. Skala Richter: 9.2
2008: Sichuan Province. Skala Richter: 8.0
2010: Chile (Maule Region).
2011: Japan. Skala Richter: 8.9 Tsunami


Gempa bumi susulan pada Januari - Jun 2011 dan mungkin akan berterusan hingga tahun 2012 dan 2013 :- sumber earthquake.usgs.gov

Magnitude 7.0 SANTIAGO DEL ESTERO, ARGENTINA January 01, 2011
Magnitude 7.1 ARAUCANIA, CHILE January 02, 2011
Magnitude 4.1 NORTHERN CALIFORNIA January 08, 2011
Magnitude 6.6 VANUATU January 09, 2011
Magnitude 7.0 LOYALTY ISLANDS January 13, 2011
Magnitude 7.2 SOUTHWESTERN PAKISTAN January 18, 2011
Magnitude 6.5 CELEBES SEA February 10, 2011
Magnitude 6.8 OFFSHORE BIO-BIO, CHILE February 11, 2011
Magnitude 6.6 OFFSHORE MAULE, CHILE February 14, 2011
Magnitude 4.1 ARKANSAS February 18, 2011
Magnitude 6.1 SOUTH ISLAND OF NEW ZEALAND February 21, 2011
Magnitude 4.7 ARKANSAS February 28, 2011
Magnitude 6.5 SOUTH SANDWICH ISLANDS REGION March 06, 2011
Magnitude 6.6 SOLOMON ISLANDS March 07, 2011
Magnitude 7.2 NEAR THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN March 09, 2011
Magnitude 6.5 NEW BRITAIN REGION, PAPUA NEW GUINEA March 09, 2011
Magnitude 5.4 MYANMAR-CHINA BORDER REGION March 10, 2011
Magnitude 9.0 NEAR THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN March 11, 2011
Magnitude 6.3 VANUATU March 17, 2011
Magnitude 6.6 OFF THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN March 22, 2011
Magnitude 6.8 MYANMAR March 24, 2011
Magnitude 6.7 SOUTH OF JAVA, INDONESIA April 03, 2011
Magnitude 6.5 VERACRUZ, MEXICO April 07, 2011
Magnitude 7.1 NEAR THE EAST COAST OF HONSHU, JAPAN April 07, 2011
Magnitude 7.1 EASTERN HONSHU, JAPAN April 11, 2011
Magnitude 6.9 SOLOMON ISLANDS April 23, 2011
Magnitude 6.8 LOYALTY ISLANDS May 10, 2011
Magnitude 5.1 SPAIN May 11, 2011
Magnitude 5.8 WESTERN TURKEY May 19, 2011
Magnitude 6.0 SOUTH ISLAND OF NEW ZEALAND June 13, 2011

P/S : errr.. aku merasa semakin gerun dan takut... subhanallah

Wednesday, June 15, 2011

Awek Ku Gengster : Situasi 3 Pokok!!

entri Awek Ku Gengster yang lepas : Situasi 1 , Situasi 2

P/S : errrr... ??? =..="

Wordless Wednesday

Monday, June 13, 2011

Kunci Hati

Dalam jiwa dan sanubari terkandung hati yang mempunyai ruang tidak bernama, ditanganmu tergenggam kunci pintu hatinya.

Begitu lemah sehingga ada kata-kata mudah terusik, mudah terasa, tersilap langkah ia boleh jadi luka, luka yang tidak berdarah. Walaupun nampak seperti biasa, tetapi dalamnya umpama duri yang menusuk, dunia ibarat runtuh.

Mata memainkan peranan kerana terlihat semua keinginan, lalu berkata-kata pula dalam hati, begitu lemah berbisik lalu dipanah nafsu syaitan, sehingga tersalah membuat satu pilihan.

Jika terlalu diikutkan hati lama-lama akan mati, mati dalam kegelisahan, cahaya menjadi malap kerana terkandung seribu derita. Maka berkata-katalah dalam hati dengan bimbingan akal yang dianugerahkan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Busuk.org/ping

Copyright (c) Guitar Burok Since Januari 2011 by Abu Huzaifah